Ja viides viikko alkoi! Eräälle italialaisryhmälle oltiin jouduttu menemään valittamaan mekkalasta jota he olivat pitäneet, kun muut asiakkaat olivat valittaneet siitä. Tällä viikolla tuli myös hotellille tärkeä päivä. Suomen pääministeri Jyrki Katainen kävi hotellin edustalla puhumassa Kokoomuksen järjestämälle pienelle mainoskampanja tapahtumalle, jonka jälkeen hän tuli hotellin omistajan, Veikko Lindholmin kanssa nauttimaan Piparkakkutalosta tilaamaamme sipulikeittoa. Sain itsekin maistaa sitä kun keittoa jäi yli, ja se oli todella hyvää! Autoin kabinetin siivoamisessa ja asettelussa, sekä kahvin ja pullan järjestämisestä tapahtumaa seuraaville ohikulkijoille. Kiirettä oli sen verran etten ehtinyt itse napsia kuvia lainkaan.
Asiakkaat joita olen palvellut ovat olleet hyvin mukavia, ainakin suurimmaksi osaksi. Eräs mies opetti minua tekemään sellaisen drinkin kuin "hulivili" ja tein muillekin erilaisia kuten mm. gintonic, kossuvissy ym. Jatkoinkin viikon harjoittelemalla lisää hotellinxin käyttöä, varausten vastaanottoa ja niiden kirjaamisesta koneelle, ja myös uloskirjausta. Olen pitänyt olla todella paljon Emiliassa työssäoppimassa ja lähden aina hyvillä mielin töihin!
Työtunnit:
- 5.5. 14-21 = 7h
- 6.5. 14-21 = 7h
- 9.5. 11-18 = 7h
- 10.5. 10-17 = 7h
- = 28h
Työtuntien yhteenveto: 35+21+28+35+28 = 147h / 245h
Viikon blogitehtävä
Ota selvää, millä tavalla työssäoppimispaikassasi kerätään asiakaspalautetta. Selvitä myös mm. kuinka usein ja keiden kanssa sitä käsitellään, mitä eri asiakaspalautekanavia seurataan (esim. seurataanko sosiaalista mediaa), kuinka asiakaspalautteeseen reagoidaan, mitä hyötyä yritys on saanut ja saa asiakaspalautteesta jne.
- Hotellin asiakaspalautetta kerätään tietyillä asiakaspalautelomakkeilla joita löytyy respasta ja hotellihuoneista. Palautetta voi lähettää myös hotellin sähköpostiin. Kukin työntekijä voi lukea saatuja palautteita jotka pistetään säilöön kansioon.. Mikäli tiettyjä asioita valietaan/kehotaan muuttamaan useampaan kertaan, hotellin johtaja puhuu asiasta omistajan/työntekijöiden kanssa ja tekee miten parhaaksi näkee.
Hei Minni, seurataanko hotellissa sosiaalisen median kautta tulevaa palautetta / sosiaalista mediaa? t.Päivi
VastaaPoista