Tämä blogi on hämeenlinnalaisen matkailualan opiskelijan toteuttamaa bloggausta opiskelun kulusta!

sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

TOP Cumulus Hämeenlinnassa - viikko #5

4/12/2015 Kirjoittanut Minni 1 Kommentti
Pääsiäisen jälkeen jatkoin tiistaina töitä respassa. Tiistaina olikin mukavasti tulokkaita ja sain harjoitella kiitettävästi check-iniä. Kirjoittelin viikon aikana näyttösuunnitelmaani, ja suoritinkin kerros- ja aamiaisnäytön perjantaina. Suoritan itse vastaanottonäyttöni maanantaina. 


Kuvaa vastaanotosta käsin!

Ja aamiaistilasta myös!
Viikon aikana tein vähän kaikenlaista, kuten kävin muutaman kerran kaupassa. Ostin mm. narua, kertakäyttöveitsiä ja servettejä. Jouduin myös hakemaan uuden kiulun saunaan, kun edellinen meni rikki. Huomasin myös että check-in ja -out alkavat molemmat sujua vain paremmin! Muuten viikko oli melko samanlainen kuin muutkin. Tästä jatketaan ensi viikolla mikä onkin viimeiseni Cumulus Hämeenlinnassa!


Käväisin myös viikon aikana siistimässä kokoustiloja.
Tässä muutamia perustarvikkeita kokouksiin!

Työtunnit:
  • 07.4. 12-20 = 8h 
  • 08.4. 8-16 = 8h
  • 09.4. 12-19 = 7h
  • 10.4. 7-14 = 7h
  • 30h
Työtuntien yhteenveto: 33+37+35+13+30 = 148h / 196h

Blogitehtävä 5:

VIIKON TEEMA: ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Pohdi, millä pienilläkin keinoilla asiakastyytyväisyyttä voidaan lisätä. Ota huomioon mm. henkilökunnan käytös, lisäpalvelut, sisustus yms. hotellin eri osa-alueilla. Kerro myös esimerkkejä, miten itse olet huomioinut asiakkaat.

Asiakkaan tullessa hotelliin, ensivaikutelma on tärkeää. Itse hymyilen ja tervehdin jokaista asiakasta joka kävelee vastaanoton ohitse tai tulee asiakkaaksi. Lisäksi yleinen siisteys on myös huomiotavaa. Työpisteen sekä työntekijän itse on oltava siistinä, ja ylläpidämmekin yleiskuvaa kaiken aikaa mm. pitämällä paperit järjestyksessä ja katsomalla että respassa on aina varmuuden vuoksi esimerkiksi pyyhkeitä jne. Aamiaisella korjaamme likaiset astiat pois mahdollisimman pian ja pyyhimme pöydät, ja varmistamme että buffet on myös siisti. Kerroshoidossa taas varmistamme huoneen siisteyden viimeisen päälle. Kerroshoitajat varmistavat myös muiden tilojen siisteyden, esimerkiksi sauna- ja allasosastot.

1 kommentti: