![]() |
Kuvaa vastaanotosta käsin! |
![]() |
Ja aamiaistilasta myös! |
Työtunnit:
- 07.4. 12-20 = 8h
- 08.4. 8-16 = 8h
- 09.4. 12-19 = 7h
- 10.4. 7-14 = 7h
- = 30h
Työtuntien yhteenveto: 33+37+35+13+30 = 148h / 196h
Blogitehtävä 5:
VIIKON TEEMA: ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Pohdi, millä pienilläkin keinoilla asiakastyytyväisyyttä voidaan lisätä. Ota huomioon mm. henkilökunnan käytös, lisäpalvelut, sisustus yms. hotellin eri osa-alueilla. Kerro myös esimerkkejä, miten itse olet huomioinut asiakkaat.
Pohdi, millä pienilläkin keinoilla asiakastyytyväisyyttä voidaan lisätä. Ota huomioon mm. henkilökunnan käytös, lisäpalvelut, sisustus yms. hotellin eri osa-alueilla. Kerro myös esimerkkejä, miten itse olet huomioinut asiakkaat.
Asiakkaan tullessa hotelliin, ensivaikutelma on tärkeää. Itse hymyilen ja tervehdin jokaista asiakasta joka kävelee vastaanoton ohitse tai tulee asiakkaaksi. Lisäksi yleinen siisteys on myös huomiotavaa. Työpisteen sekä työntekijän itse on oltava siistinä, ja ylläpidämmekin yleiskuvaa kaiken aikaa mm. pitämällä paperit järjestyksessä ja katsomalla että respassa on aina varmuuden vuoksi esimerkiksi pyyhkeitä jne. Aamiaisella korjaamme likaiset astiat pois mahdollisimman pian ja pyyhimme pöydät, ja varmistamme että buffet on myös siisti. Kerroshoidossa taas varmistamme huoneen siisteyden viimeisen päälle. Kerroshoitajat varmistavat myös muiden tilojen siisteyden, esimerkiksi sauna- ja allasosastot.
Hei Minni, kerta kaikkiaan hienoa :) t.Päivi
VastaaPoista